Vivat streda #4 » Vivat Slovakia | videohra z divokých 90. rokov

Modelujeme aj v najväčšom horku - Vivat streda #4

Vivat streda #4

Udržiavať nastavené tempo vývojárskej série Vivat Streda začína byť čoraz náročnejšie, obzvlášť v týchto letných mesiacoch. Veľmi nás ale motivuje pýtanie si Vivat Stried na našom Discorde a majoritne pozitívne reakcie na sociálnych sieťach. Takže, len tak ďalej!

Ak by som ti mal celkovo priblížiť stav hernej mapy, vyzerá to, že ju bez propsov a polishu stihneme mať na konci leta vybudovanú resp. obudovanú. Tempo pridávania objektov majú chalani a dievčatá naozaj vražedné, doslova sa nám „míňajú“ zo zoznamu jednoduchšie a menšie budovy. Veľmi tomu dopomáhajú nové posily, ktoré si vedia nájsť čas popri pracovných a letných aktivitách. Uvidíme či sa tento zbožný plán dokončenia prvej verzie mapy podarí naplniť, rozhodne vám jeho progress budem do Vivat Stried veľmi rád prezrádzať 😅

HerrRoman, Roman Lipka

Interiér UFO

 

O interiéri UFO-a by som mohol napísať skutočne veľa, Je to predsa jedna z najviac ikonických budov Bratislavy. O to viac je smutnejšia skutočnosť, že pôvodný kovovo-drevený interiér z rokov 1972-2001 nie je zachytený takmer na žiadnych fotografiách - čo proces tvorby celkom dosť komplikovalo. Referencie pôvodnej stavby sa nám nakoniec podarilo získať z filmu Na krásnom modrom Dunaji z roku 1994. V tomto slovenskom heist filme je v prvých minútach celkom rozsiahlo zachytená vstupná hala medzi výťahom a schodmi, čiastočne priestor reštaurácie s ikonickým trojuholníkovým stropným obložením a dokonca aj priestor WC. Za zmienku taktiež stoja archívne pohľadnice, ktoré sa však nezachovali v dôstojnej kvalite a pri ich využití bolo potrebné použiť značnú mieru fantázie a domýšľania. Ale samozrejme posúď, zvládli sme pochytiť pocit starej reštaurácie Bystrica z obrázku 200x150 pixelov? 🙂

- BigN, Dominik Lopušný

Nemocnica Ružinov - 2. fáza

 

Skoro hotový mesh objektu nemocnice v Ružinove. Po doplnení pár drobností na strechu môže na scénu nastúpiť textúrovanie tejto rozmerovo neskutočne veľkej stavby pre herný vývoj. Aj keď sa do samotnej stavby nebude dať dostať, jej zákutia by mali byť dostatočne zaujímavé, aby si ich hráč prišiel obzrieť.

Tento monštruózny model zatiaľ so mnou prešiel cez rôzne etapy. Začal som na ňom robiť pred sezónou v nórskej obci Flåm, kedy som mal na to najviac času. V modelovaní pokračujem v každej voľnej chvíli v začatej letnej sezóne, až po moje presťahovanie sa do mestečka Aurland, kde na ňom pokračujem počas toho, ako sa z okna pozerám na nádherné nórske fjordy. No pri prezeraní bratislavských ulíc cez Google Maps kvôli proporciám tohto objektu som si pospomínal na svoje vysokoškolské časy a ako rád by som videl starých známych.

- Dovek, Miloš Ujmiak

Mataro Minete

 

Na autíčka vo Vivat Slovakia sa všetci extrémne tešíme. Každé jedno pridané auto do hry mi osobne robilo a robí veľkú radosť. V rámci Vivat Slovakie máme zoznam vozidiel, ktorý je nutný mať do prvého vydania hotový, keďže autá v ňom sú zásadné pre príbeh hry. Dlhodobo, iba s pár pauzami, sa nám ho darilo vynikajúco plniť, no zrazu niekto alebo niečo zatiahlo ručnú brzdu. Nevedno čo. Vyzerá to ale, že sa nám zadretý motor podarí znova nahodiť vďaka Mariovi aka blaue, ktorí sa pokúsi svojou prácou dokončiť zoznam vozidiel, ktorý je tak veľmi blízko dokončenia. Práve sa pozeráš na rozpracovaný model vozidla Mataro Minete, ktorým sa dúfam budeme po prekonaní špecifických pravidiel pridávania vozidiel do hry už čoskoro môcť premávať. Vitaj blaue!

- Herr Roman, Roman Lipka

Televízna veža

 

Televíznu vežu som vždy vnímal ako impozantný a zaujímavý objekt. A tak som mal veľkú radosť, že môžem modelovať práve Kamzík. Pri modelovaní som sa dostal k referenciám a presnému plánu televíznej veže, ktorý mi umožnil pochopiť nielen, ako ju vymodelovať, ale aj ako celá televízna veža funguje v realite. Pri tvorbe veže aj okolitých budov som sa snažil držať vysokú mieru kvality, ale aj umiernený polycount, ktorý je pre plynulé fungovanie hry veľmi dôležitý. Obzvlášť, keď ide o objekt, ktorý je vidieť v hre neustále. Dúfam, že sa budúcim hráčom Vivatu bude model páčiť. 🙂

- Molotov cocktail, Michal Jakabčic

Bratislavský Zimný prístav

 

Ako správnemu poriečnemu mestu, ani Bratislave nesmie chýbať prístav. A tunajší "Zimák" je doslova neprehliadnuteľný. Môže za to poloha v samom srdci mesta alebo to, že po Prístavnom moste každé ráno a večer prejdú tisíce áut? Ináč Prístavný most dostal pomenovanie práve preto, lebo je to most Pri-Prístave. 😉 Prístav z vonkajšieho pohľadu napriek svojej dôležitosti chátra a predstavuje dokonalé miesto na vybavovanie si temných kšeftov, teda minimálne u nás vo Vivat Slovakia. Tvorí zároveň skvelú priemyselnú lokalitu, kde nesmú chýbať žeriavy, tony uhlia pripravené na vývoz, veľké skladiská, ale ani hrdzavejúci titáni námornej dopravy.

Spoluautor tohto veľdiela je aj Molotov Cocktail, ktorý vymodeloval hneď niekoľko kľúčových prvkov, ako sú lampy, lodné žeriavy či vagóny rôzneho obsahu.

- Captain Aren, Jaromír Miko

Národna rada SR

 

Pred necelými tromi týždňami som dostal za úlohu vymodelovať parlament. S radosťou som sa do toho pustil. Je to zatiaľ najkomplikovanejšia budova, ktorú som robil, pretože model zahŕňa aj okolie a reštauráciu. Zohnať fotky z uzatvorenej strany budovy je asi nemožné a taktiež zo strany parlamentnej záhrady. Z fotiek, ktoré som mal, mi nebolo úplne jasné, ako to má presne vyzerať, tak som sa vybral do Bratislavy pofotiť a prezrieť si budovu z blízka. Rovno som si nafotil zopár textúr pre autentické zafarbenie budovy a okolia.

Pri fotení kanálov, obrubníkov a fasády som sa nevyhol hláškam od ľudí ako: „Henten to čo tam fotí?!" 😎. Nakoniec sme si so ženou dali v parlamentnej reštaurácii kafe. Čašníkove divné pohľady hovorili za všetko, keď som si tam fotil na reštaurácii okná alebo zem. Budova ešte nie je dokončená, nakoľko tak rozsiahly model zaberie dlhší čas. Dúfam že sa vám bude môj model páčiť. Dávam do svojej práce maximálne úsilie a takmer všetok svoj voľný čas aby to bolo čím skôr hotové a aby som sa už mohol pustiť do ďalšej budovy. 🙃

- Andrej Supek

Wishlistni hru Vivat Slovakia

Mať pripravovanú hru vo wishliste je pre vývojárov to najdôležitejšie. Počet ľudí, ktorí si hru Vivat Slovakia pridá do zoznamu prianí je častokrát zásadné pre potenciálnych partnerov, ale aj pre nás, aby sme vedeli odhadnúť reálny dopyt po hre. Takže ak sa ti to doteraz nechcelo riešiť, je ideálny čas pridať Vivat Slovakia do wishlistu na Steame. Úprimne ďakujeme!

Wishlistni hru Vivat Slovakia

Nemocnica Bezručova

 

Keďže sa v rámci práce venujem profesionálne 3D vizualizáciám, rozhodol som sa pomôcť tímu Vivat a podporiť vznik tohto úžasného projektu. Ako prvý model som dostal zadanie vymodelovať nemocnicu. O Bezručovej viem hlavne to, že prebehla výraznou rekonštrukciou a natáča sa tam markizácky seriál Druhá šanca. Pomedzi nabitý pracovný režim sa pokúsim vopchať aj ďalšie modely, takže sa vidíme nabudúce 😊.

- Adrian Donič

Rodinný dom z radovej výstavby, Ľudové námestie

 

Pracujem na bežných rodinných domoch radového typu v Ľudovom námestí v Novom meste. Snažím sa udržať všeobecnosť, ale zároveň detailnosť týchto modelov. Cieľ je, aby objekt pôsobil ako typický rodinný dom pričom jeho variácie sú hlavne vo farbách striech a omietky.

- Yokel, Daniel Mokryš

Hasičská stanica - Bratislava Nové mesto

 

Hasičské stanice boli pre mňa vždy zaujímavé a to hlavne v ich vežiach, podľa ktorých som ich ja alebo možno aj viacero ľudí dokázal odlišovať od ostatných budov. V minulosti tieto veže slúžili ako rozhľadňa požiarov, keďže to boli najvyššie objekty v okolí. Táto hasičská stanica nie je samozrejme výnimkou. Tvar stanice je pomerne jednoduchý, no okolo okien a dverí má pekné detaily v podobe výčnelku. Tiež sa mi páči pás z tehál na spodku budovy, ktorý robí budovu nie až tak obyčajnou.

- Mejtus, Matúš Černák

Nová doba

 

V minulej Vivat Strede som písal o tom, ako má každá budovka na sebe nejaký detail, ktorý môže byť síce menší, ale stále je to detail, ktorý danú budovu niečím obohacuje. V tomto prípade sa tento detail pretvára do iného spektra a to do tvaru budovy, ktorý je v tomto prípade celkom zaujímavý. Keď som budovu videl po prvýkrát, tak som sa nad ním celkom pozastavil. Budova je symetrická, čiže jej vytváranie nebolo až tak náročne, ako som predpokladal.

Ide o relatívne nenápadnú bytovku smerom na Polus, ktorá vznikla už v 30. rokoch s pokusom riešenia „najmenšieho bytu“ v medzivojnovom období na Slovensku. Trošku architektonickej backstory sa na nás vždy pri hľadaní referencií nalepí 😀.

- Mejtus, Matúš Černák

Ak ťa takáto forma vývojárskych denníčkov baví a chceš aby Vivat Streda pokračovala, najlepšie ako nám o tom môžeš dať vedieť je komentárom alebo lajkom na

Ďakujeme za záujem!

Team Vivat