Vivat streda #5 » Vivat Slovakia | videohra z divokých 90. rokov

Autobusová stanica ožila - Vivat streda #5

Vivat streda #5

Takmer polovica leta za nami a my sme stále v štádiu, že sami seba presviedčame, že stihneme do konca leta mať hotové hlavné kontúry celej hernej mapy. Rozhodne nám k tomu dopomáhajú nové posily s ktorými sa dnes zoznámiš. Okrem toho sa samozrejme brodíme technickými záležitosťami, ako je funkčný build na najnovšej verzii Unity 2023. Každá verzia v niečom zrýchľuje našu prácu, funkcie, alebo celkové zlepšenie výkonu hry. Pre teba to znamená vždy pár FPS navyše alebo podporu DirectX 12, pre našich programátorov to je zase útrpné fixovanie mnohých knižníc, ktoré sa pri aktualizovaní enginu rozsypú. Ale ono to za to stojí... či? 😬

HerrRoman, Roman Lipka

Autobusová stanica

 

Pach rozliateho piva, krik bezdomovcov a bzučanie žiaroviek. Vďaka nim je čakanie na posledný večerný spoj smer Modra naozaj nezabudnuteľným zážitkom. Reč je samozrejme o starej autobusovej stanici Mlynské Nivy, ktorá nadobro zatvorila svoje brány v roku 2017. Teda v čase, kedy vznikali prvé koncepty a vízie ohľadom Vivatu. Aj preto som ju ešte v posledný deň prevádzky bol navštíviť, aby som si ju dôkladne nafotil a mohol ju tak pretvoriť do hry v čo najvernejšej podobe. Výsledok? Pozri si screeny a spomínaj na to, s koľkými ľuďmi si sa tu zvítal alebo rozlúčil. Niekedy aj natrvalo.

- Captain Aren, Jaromír Miko

Národna rada SR - Fáza II.

 

Naposledy od uverejnenia môjho modelu budovy Národnej rady som značne pokročil a model odhadujem tak na 95% dokončený. Zostáva mi dokončiť parlamentnú záhradu a pridať drobnosti ako zábradlie, lampy na námestí a potrubie do fontány. Dbám na autenticitu modelu. Mrzí ma, že nemôžem vytvoriť monument s bustou Dubčeka na ktorý som sa tešil, pretože som zistil, že socha bola vytvorená až v roku 2002. Po modelovaní samozrejme prichádza na rad ošatenie budovy textúrami. Je sa na čo tešiť.

- Andrej Supek

Smola Boleslav Sport Coupe

 

Novučká Smolovka vznikla ako doplnenie Smoly Boleslav v karosárskom prevedení coupe, ktoré bolo v Československu veľmi obľúbené a často prezývané aj ako poršátko východu.

- Ivan Mitter

Feige 636

 

Feige 636 je športové coupe z nemeckého Zuffenhausenu pôvodom zo západu, na ktorom je možné priamo porovnávať rozdiely auta s rovnakou koncepciou, akým je Smola Boleslav Sport Coupe pôvodom z východu.

- Ivan Mitter

Tehlové domy na Palarikovej

 

Palárikova ulica je maličká, ale prekrásna časť Starého mesta, ktorú určite nemusím predstavovať ani jednému Bratislavčanovi, vďaka susediacemu Randalu. Ulica bola pomenovaná podľa spisovateľa Jána Palárika a tehlové domy, ktoré ju tvoria sú národnou kultúrnou pamiatkou. Išlo o moju úplne prvú úlohu v rámci tímu Vivat. Priznám sa, že som oslovila kolegu BigN – Dominika o pomoc pri textúrovaní. Budovy som sa snažila namodelovať čo najdetailnejšie a myslím si, že sa mi to podarilo celkom slušne. no Presvedčte sa sami. 😊

- Nikol Poláková

Ortodoxná Synagóga

 

Táto synagóga patrí medzi najreprezentatívnejšie stavby na Heydukovej ulici, ktorú možno poznáš vďaka ikonickej PC herni, - tú zdobí už od roku 1926 a na tejto ulici to bola úplne prvá stavba. Jej modernistická architektúra bola pre mňa veľmi zaujímavá, hlavne pre jej špecifické okná a verím, že všetci túto železobetónovú dominantu v našej hre radi uvidíme 🙂

- BigN369, Dominik Lopušný

Štúrova 5

 

O Vivat Stredách som počúvala na podcaste Živé.sk a HernejZóny, tak mi nedalo sa týmto maniakom ozvať s ponukou o pomoc. Som za to, že Staré Mesto je plné krásnych historických budov a čím väčšia klasika, tým lepšie! A to sa rozhodne týka aj bývalej Všeobecnej slovenskej úverovej banky na Štúrovej 5. Odkedy budova stojí, sídlilo v nej viacero slovenských bánk. Momentálne je celá budova na predaj, keby mal niekto záujem 😉.

Bola som si ju obzrieť naživo a fakt vyzerá na svoj vek mimoriadne dobre. Mimochodom, pozdravujem svadobný pár, ktorý si na fotenie vybral tento istý spot a aj ten istý čas, tak pardon, ak som sa vám pri fotení omylom vlúdila do záberu 🤦. Rozhodne máte výborný vkus na budovky! Budem ďalej makať na jej digitálnej verzii, ešte chýba pár prvkov, ale teším sa na textúrovanie a zo všetkého najviac na to, ako bude banka vyzerať zasadená do hry!

- Miriam Kulacsová

Ružinovský panelák

 

Mojím cieľom bolo vytvoriť podobiznu ružinovského paneláku v programe Blender vhodnú pre použitie ako herný asset. Pri tvorbe som použila rôzne nástroje a techniky, aby som dosiahla požadovaný výsledok pri čom som dávala dôraz na zachovanie topológie. Celý proces tvorby mi poskytol príležitosť zlepšiť si svoje schopnosti v 3D modelovaní. Verím, že je z neho cítiť trochu Ružinova.

- Alexandra Jalšovská

Okresný súd Bratislava II

 

Jedná sa o moju prvú budovu, ktorú som modeloval pre Vivat vo svojom voľnom čase. Budova svojím spôsobom nie je nijako zložitá, nakoľko je to klasický socialistický prefabrikát. Nuž aj pri takejto ľahkej budove bolo potrebné sa držať určeného polycountu, ktorý vedel byť pre mňa miestami problém. Zaujímavým prvkom na tejto budove je deväť kusov betónových ornamentov nad hlavným vchodom, čo túto budovu aspoň trochu odlišuje od podobných stavieb tohto druhu.

- Šimončik

Hostinec Patkoš

 

Názov Patkoš mi príde docela zábavný ba až podivný. Nie som z Bratislavy, takže ťažko povedať, aká historka či príbeh stojí za názvom tohto hostinca. Čo sa týka modelovania, objekt sa modeluje parádne, aj keď toho času začína byť kvôli narastajúcej robote menej a menej. Zaujímavé ale na modelovaní bratislavských reálnych budov je, že sa o nej vždy dačo dozviem. Proste dejepis zadarmo 😄. S budovou mám ešte plány, bude obohatená o viacej detailov a hlavne jej krčmovú záhradku so stolmi a štamgastmi.

- DamianusMagnus

Procedurálna Obchodná ulica

 

Budovy na Obchodnej ulici sú z majoritnej väčšiny tvorené tzv. procedurálne generovanými budovami. Jedná sa o generické stavby, ktoré slúžia ako výplň pre miesta, kde pre potreby mapy budovu potrebujeme, avšak jej herný či príbehový význam nie je natoľko veľký, aby bola spracovaná geometricky čiže ručne. Procedurálky skrátka dávame generovať tam, kde budovy vyzerajú naživo genericky.

Pri takomto generovaní využívame bezplatný Blender addon Buildify od českého vývojára Pavla Olivu, pri ktorom na vygenerovanie budovy či celého bloku budov stačí načrtnúť pôdorys. Po vygenerovaní týchto budov stačí len jednoducho dorobiť strechu, pár detailov a budova môže ísť do hry. Využitie tohto addonu nám pomáha vytvoriť relatívne veľké množstvo objektov za krátky čas. Čo sa týka Obchodnej ulice ako takej, procedurálne budovky stačilo doplniť veľmi špecifickými bannermi či reklamami pre túto ulicu. Dávali sme na striedačku kebab, pizza, kebab a kebab. Začínam mať dojem, že tie prevádzky na Obchodnej sú generované procedurálne aj v skutočnosti.

- Dominik Lopušný

Wishlistni hru Vivat Slovakia

Mať pripravovanú hru vo wishliste je pre vývojárov to najdôležitejšie. Počet ľudí, ktorí si hru Vivat Slovakia pridá do zoznamu prianí je častokrát zásadné pre potenciálnych partnerov, ale aj pre nás, aby sme vedeli odhadnúť reálny dopyt po hre. Takže ak sa ti to doteraz nechcelo riešiť, je ideálny čas pridať Vivat Slovakia do wishlistu na Steame. Úprimne ďakujeme!

Wishlistni hru Vivat Slovakia

Ak ťa takáto forma vývojárskych denníčkov baví a chceš aby Vivat Streda pokračovala, najlepšie ako nám o tom môžeš dať vedieť je komentárom alebo lajkom na

Ďakujeme za záujem!

Team Vivat