Vivat streda #10 » Vivat Slovakia | videohra z divokých 90. rokov

Veľkolepé zavŕšenie - Vivat streda #10

Vivat streda #10

Jubilejná 10. Vivat Streda ohraničuje obdobie, kedy sme ti prinášali každý týždeň v stredu, do 12-tej hodiny nočnej, ukážky nového obsahu. Píšem v minulom čase, pretože práve táto desiata Vivat Streda završuje tento extrémny režim z dôvodu, že sa ideme sústrediť na dokončenie hry.

Otázka, kedy Vivat Slovakia vyjde je najčastejšia a samozrejme aj oprávnená. Tento rok to, ako správne niektorí vyhodnotili, – nebude. Do konca roka 2023 ale potrebujeme mať hru obsahovo hotovú, čo znamená následne ešte pár mesačný polishing a bugfixing v novom roku. Dátum vydania samozrejme veľkolepo oznámime hneď, ako bude jasný.

Ak Vivat Stredy obľubuješ tak ako my, autori hry, nemaj obavy. Samotný koncept Vivat Streda síce končí, no vývoj budeme prezentovať aj naďalej. O každý veľký pokrok na Vivat Slovakii sa s tebou veľmi radi podelíme. Či už tu na oficiálnom webe, Discorde, Instagrame, Facebooku alebo TikToku. Keďže obsah selektujeme podľa platformy, oplatí sa nás sledovať na každej sieti, ktorú používaš. 😉

HerrRoman, Roman Lipka

Majstrovstvá SR v elektronických športoch 23 na Autosalóne v Nitre

 

Posledný týždeň sme boli doslova rozlietaní. Prezentačný stánok v Agrokomplexe v Nitre bežal od štvrtka do nedele. Počas každého z týchto dní obývala ministánoček Vivat Slovakie iná dvojica vývojárov z tímu Vivat. V niektoré dni nás tam bolo dokonca viac. Bola to ideálna šanca si nielen vyskúšať na vlastné prsty ukážku z hry Vivat Slovakia, no hlavne nás spoznať osobne a opýtať sa na čokoľvek. Napríklad na možnosti umiestňovania nenásilneho product placementu do hry. Vyhodnotenie súťaže o 1x postavu v hre a 3x plnú hru Vivat Slovakia nájdeš v 60 sekundovom súhrne tejto Vivat Stredy na našom YouTube, Instagrame či TikToku.

Comics Salón & AnimeSHOW 2023 v Bratislave

 

V sobotu o 11:00 hodine ráno mal náš producent Herr Roman Lipka prednášku s podtitulom „Posledná prednáška o Vivat Slovakia na Comics Salóne pred vydaním“. Polovica z prednášky bola zhrnutie doterajšej práce a počas druhej si jeden z návštevníkov Comics Salónu zahral ukážku z Vivat Slovakie pred zrakmi plnej prednáškovej sály. Ďakujeme každému kto prišiel a zažil to s nami.

Finálna fáza - Autobus Kolimaha 435 a kĺbový autobus Kolimaha 685

 

Keďže vo Vivat Slovakii budeš väčšinou na kolesách, náš automotive dizajnér Ivan sa snaží posledné roky vozový park rozširovať do nepríčetných čísiel. Ak zarátame všetky vozidlá a každý z ich variantov, s prehľadom sme prekročili číslovku 50. Najnovší prírastok je dokončený autobus Kolimaha 435 a jeho rozpracovaný kĺbový variant Kolimaha 685.

- Ivan8065, Ivan Mitter

Zbrojnica - StartLab odmena - Finálna fáza

 

Z poslednej Vivat Stredy si možno pamätáš budovu dobrovoľného hasičského zboru, ktorá bola súčasťou StartLab odmeny. Boli na nej doplnené detaily ako exaktne rovnaké garážové brány s ich osvetlením, ikonický tehlový komín, odkvapy a rozbité omietky. Na porovnanie, ako veľmi sa vieme priblížiť k realite, prikladáme aj fotografie od nášho podporovateľa. Ak by si aj ty chcel či chcela vlastnú budovu v hre, pokojne sa nám kdekoľvek ozvi 😉.

- Dominik Lopušný, BigN

Vlastný editor misií

 

Vlastný systém na vytváranie misií pre nás vytvoril Macicka, čiže Jakub Molitor. Vďaka nemu nie je nutné vedieť programovať v C# a proces vytvárania úloh to nie len výrazne zjednodušuje, ale aj zrýchľuje. V podstate je to editor v editore s ktorým sa pracuje ako s nejakou logickou hrou. Základnou vecou každej misie je "objective". Objective je úloha alebo podmienka, ktorú musí hráč splniť na to, aby si v misii ďalej pokročil ako napr. „Odvez zákazníka ku Ktotopolu". Týchto objectivov môže byť v jednej misii neobmedzene. Objectivom sa dajú priraďovať aj rôzne podmienky ako napríklad, aby si na nejaké miesto prišiel buď pešo alebo v nejakom špecifickom aute.

V jednotlivých objectivoch môžu byť aj tzv. "actions" a podľa nich sa určuje, čo sa v objective má stať. Napríklad prehrať voice line z dabingu či príkaz, aby NPC nastúpilo do auta. Každá misia a objectivy majú aj svoje checkpointy pre hráča a hráčovo auto. Slúžia na to, aby hra vedela, kde má hráča a hráčovo auto spawnúť či už pri spustení misie alebo pri neúspešnom dokončení objectivu. Čiže automatický load/save systém počas misie.

Takýmto spôsobom sa robia všetky misie, ktoré sa v hre nachádzajú, vrátane príbehových aj vedľajších vo forme taxikárskych úloh, ktorú si mal či mala šancu si koncom septembra zahrať na MSR v elektronických športoch 2023 v Nitre alebo na Comics Salóne v Ružinove.

- Mejtus, Matúš Černák

Hotelovka na Mikovíniho

 

Budova Hotelovej Akadémie na Mikovíniho ulici mi bola ďalšou výzvou pri ktorej som sa zas a znova musel naučiť optimálnym taktikám, a pocítil som chyby, ktorým sa budem musieť do budúcna vyvarovať. Išiel som postupom vytvárania duplikátov, ktoré som neskôr prepájal so základným meshom. Bolo to náročnejšie než sa zdalo a dôsledkom bola aj nerovná stena, ktorá sa musela do roviny vyrovnávať. Výsledkom tohto trápenia ale bude pre všetkých hotelovkárov z Mikovinky radosť z ich školy vo Vivat Slovakii.

Zničiteľné side objekty

 

Pôžitok z jazdenia v hre dotvára zničiteľné prostredie. Je tvorené tzv. side objektami, čiže modelmi, ktoré nepatria medzi budovy. Tieto vedľajšie objekty, tiež občas nazývané aj propsy, rozhadzujeme po hernej mape, aby pôsobila živšie. To, že mnohé z nich naši modeléri pripravujú zničiteľné, je vyslovene uspokojivé 😍. Ináč, telefónne búdky sa dajú rozraziť tiež 😉.

macicka, Jakub Molitor

Preliezka na Štrkovci

 

Máme tu finálnu fázu preliezky typu hrad. Preliezka bola doplnená o textúry. Textúry som volil podla spomienok a podľa fotiek tak, aby všetkým hráčom pripomínala detské časy.

Molotov cocktail, Michal Jakabčic

Pamätná socha minihry Vivat Sloboda

 

Na 30. výročie Nežnej revolúcie v roku 2019 sme vďaka Férovej nadácii O2 vydali minihru Vivat Sloboda. Išlo o prequel ku Vivat Slovakii, ktorý to celé začal. Vo Vivat Slovakii bude na tohto predchodcu odkaz ako v príbehových misiách, tak aj v rámci tejto pamätnej sochy. Minihru Vivat Sloboda aj s jedným achievementom nájdeš na Steame.

- DamianusMagnus, Damián Krúpa

Wishlistni hru Vivat Slovakia

Mať pripravovanú hru vo wishliste je pre vývojárov to najdôležitejšie. Počet ľudí, ktorí si hru Vivat Slovakia pridá do zoznamu prianí je častokrát zásadné pre potenciálnych partnerov, ale aj pre nás, aby sme vedeli odhadnúť reálny dopyt po hre. Takže ak sa ti to doteraz nechcelo riešiť, je ideálny čas pridať Vivat Slovakia do wishlistu na Steame. Úprimne ďakujeme!

Wishlistni hru Vivat Slovakia

Ak ťa Vivat Stredy bavili, môžeš nám to odkázať komentárom alebo lajkom na

Ďakujeme za záujem!

Team Vivat